Naar boven
  • Gratis verzending vanaf €50,-
  • Op een werkdag voor 21.00 besteld, morgen in huis
  • Veilig betalen met iDEAL, Creditcard of AfterPay
  • Eenvoudig retourneren

Met welke trends krijgen we te maken in 2017?

15 februari 2017 -
Winkel met waarde: 9 super leuke trends voor 2017!
Mental Age ‘Waar gaat het heen met onze leeftijd?’
Tegenwoordig zijn ouderen steeds langer jong en fit, en zo hoort het, mee gaan met de tijd. Daarentegen worden kinderen steeds sneller volwassen en kleden kids zich ‘like adults’. Dit zien we voornamelijk terug in kledingstijl maar ook in make-up keuze, hobby’s en bezigheden, welke steeds meer een gezamenlijk karakter krijgen. Gezien het feit dat ons gedrag, ons doen en laten, snel mee veranderd in deze digitale revolutie brengt met zich mee dat de mentale leeftijd van iemand zwaarder weegt dan iemands fysieke leeftijd.
Zien we dat terug in het winkelbeeld? Ja, steeds meer! De sportbranche is in vergelijking met voorgaande jaren flink gegroeid, namelijk met zo’n 15%! Sportkleding wordt namelijk steeds meer gezien als streetwear of casual; we lopen er mee in de supermarkt en combineren onze lievelings sweater met een strakke sportbroek. Diverse merken starten met het opzetten van een sportcollectie naast de seizoenscollecties.

Mental age


















Like the old days
In deze trend gaan we terug naar hoe het ooit begon, de ambacht: het met de hand maken van artikelen en goederen. Wanneer we deze trend koppelen aan Visual merchandising dan zien we bijvoorbeeld dat steeds meer naaiatteliers zich ‘’weer’’ gaan bevinden op de winkelvloer, in het zicht van de klant. Dit vinden klanten erg leuk om te zien, je maakt het proces hiermee persoonlijk en creëert betrokkenheid binnen je bedrijf. Het terugbrengen van authentieke elementen geeft een nostalgisch effect weer: nostalgie en historie vinden wij en ook onze klanten een meerwaarde. We gaan terug naar hoe het ooit begon.

In terms of content
We zijn allemaal klaar met ‘lege producten’, we willen producten met inhoud, producten die waarden bij zich dragen; duurzaamheid, passie en ironie.

Live
Het woord zeg het al: leven. Met leven bedoelen we genieten van het leven, we zijn de beste versie van ons zelf en we proberen het beste uit het leven te halen. Yoga en mindfulness zijn begrippen welke sterk het nieuwe slank maken. De relaties onder het personeel zullen verbeteren maar ook klant-verkoopster relaties zullen groeien wanneer er sprake is van oprechte interesse en inhoud.

Best for everyone
De individualistische samenleving wordt een collectieve samenleving; we gaan van individu naar samen. Deze trend staat in het teken van samenwerken om zo een doel te bereiken. We gaan geen strijd aan met elkaar, maar helpen elkaar naar een hoger niveau. Hierbij vergeten we onze eigen belangen niet.
Zien we dat terug in het winkelbeeld? Dit zien we voornamelijk terug in dorpen en kleine steden. Er ontstaan diverse samenwerkingen: als modezaak kun je gemakkelijk samenwerken met de plaatselijke schoenenwinkel, sauna of de nabijgelegen lunchroom. Op deze manier wordt er het beste uit een dorp of stad(je) gehaald.

Personalized
Deze trend kan men vertalen naar customizing; de persoonlijke smaak van een product wordt aangepast. Dit vergt veel creativiteit en expressie. Door het uiten van je persoonlijkheid kun je dit gemakkelijk doorvertalen naar je stijl of de inrichting van je winkel.
Zien we dat terug in het winkelbeeld? Wat we voornamelijk zien in het huidige winkelbeeld is het persoonlijk maken/afstylen van je outfit. Met behulp van diverse Badges worden voornamelijk denim items, waaronder jacks, jeans en blouses gepimpt naar eigen smaak: ‘personalized’. Badges zijn los te koop en kunnen op een gemakkelijke wijze op kleding worden aangebracht.

Minimal, less is more
Tijdens het winkelen raken we gewend aan het hebben van vele keuzes. Het specialisme van een desbetreffende winkel kan daardoor verloren gaan. Een goed voorbeeld passend bij deze trend is de winkel ‘And other stories’ en hun standpunt ‘minimalisme is meer’. Minimalisme kenmerkt zich door simpel, strak en kwaliteit. Er wordt als het ware afgezet tegen de massa: ‘Een product in een winkel zal zich zelf verkopen’.
Stel, jij hebt een winkel waarin deze trend aanwezig is. Hoe leuk zou het dan zijn om hier een evenement aan te koppelen?  Daarbij kun je denken aan een ‘vriendinnenavond’, waarbij persoonlijke service een grote rol speelt. Combineer het winkelen eventueel met een modeshow of een trendpresentatie.

Creative Solutions
Hierbij gaat het om het accepteren van nieuwe situaties, het zoeken naar en vinden van oplossingen. Het zien van kansen in plaats van obstakels. En dit alles op een creatieve wijze. Het klinkt misschien lastig maar probeer zo nu en dan de ‘geaccepteerde denkwijze’ los te laten, wees uniek en denk ‘outside the box’. Zo is er in onze prachtige Hoofdstad wat friet verkoopt in een soort van ‘Chanel verpakking’, hoe leuk!

Cristal Clear : transparantie, duidelijkheid en eerlijkheid
We weten dat niets is wat het lijkt. Transparantie en doorschijnende items worden weer een trend. Daarbij zullen we veel materialen zoals glas, plastic en gaas gaan zien. Ook wordt er op de werkvloer gestreefd naar transparantie; een verhouding tussen de manager en personeel vanuit gelijke waarden.


Bron:
Come into Bloom
Amsterdam | Brussel
Fashion Events, Concept & Branding